Scroll Top

הכשרת מאמנים ומטפלים בליווי מנותחי קיצור קיבה

“כאשר מדע, ידע וניסיון חיים מחברים”

רקע כללי

רבים לא מודעים שהשמנה זה לא עניין של בחירה ולרבים הניתוח לקיצור קיבה הוא קו ההגנה האחרון לחיים בריאים. רוב המנותחים היו שמחים לאמץ אורח חיים בריא ולנהוג אחרת אבל במציאות, זו משימה לא פשוטה.

ישראל היא מהמובילות בעולם במספר ניתוחי קיצור הקיבה הנעשים בה יחסית לגודל האוכלוסייה.

בשנת 2020 בוצעו בישראל מעל 7,000 ניתוחים  בקרב מבוגרים מעל גיל 18.

האתגר הגדול וההצלחה לאחר הניתוח נמדדים בטווח הארוך ולא בטווח הקצר, מכיוון שאחד האתגרים לאחר הניתוח הוא לא הירידה במשקל אלא השמירה על המשקל.

ההשמנה היא המחלה של העולם המערבי, והוגדרה על ידי הארגון הבריאות העולמי (WHO) כמגיפה.

לא סתם ההשמנה מוגדרת כמגיפה. אנו חיים בתקופה שמוגדרת “כפרדוקס אבולוציוני” שבו קיים ניגוד בין הקוד הגנטי שלנו לבין התקופה והעידן שאנו חיים בו. אותו פרדוקס יצר רשימה של מחלות רבות שרובנו לצערי מתמודדים איתם כגון: כבד שמוני, רמות סוכר גבוהות, עששת בשיניים, מחלות לב, חרדה, דיכאון, אלרגיות ועוד.

גוף האדם לא יודע כיצד להתמודד עם השינוי הרדיקלי שמתחולל סביבנו ופשוט קורס תחת הנטל.

חשיפה לאוכלוסייה חדשה

הזדמנות עסקית ייחודית

ליווי אישי לאורך כל הדרך

פרקטיקה מהמפגש הראשון!

1

כמאמנים ומטפלים אתם לבטח יודעים היטב שתזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה הם המפתח לחיים בריאים, אבל יחד עם זאת עלינו לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה כך שלא יופעלו טריגרים שיכולים לפגוע במתאמנים שלכם להמשיך באימונים.

כמאמנים ומטפלים, עלינו לדעת כיצד לאמן נכון, כיצד להוביל את המתאמן לשינוי לאורח חיים בריא, אבל כאשר מדובר בליווי ובאימון של מנותח לקיצור קיבה, לא מדובר באימון כושר רגיל. עלינו לדעת איך לעזור למנותחי קיצור קיבה ולמתמודדים עם בעיות המשקל ,לקחת שליטה ולהצליח בשינוי.

אחרי הניתוח לקיצור קיבה, הגוף מתחיל לרדת במשקל בקצב מהיר מאוד, וחשוב לדעת איך לנצל את זמן הירידה במשקל בצורה נכונה כדי לעצב נכון את המחשבה ואת הרגש, בהתאם.

לא כל פעילות גופנית או תזונה מסוימת מתאימה לכולם, לא בהיבט הפיזיולוגי, לא בהיבט הבריאותי ולא בהיבט המנטלי. למעשה התנהלות לא נכונה, התאמה שגויה של תכנית אימון או ביצוע אימון בצורה שגויה, יכולים לגרום פציעות וסבל רב למתאמן.

היופי כאן, שנוצר קשר חזק ומיוחד במינו בין המטופל למאמן.

2

נעים מאוד, אני עופר לקסמן

אני יועץ, מאמן, מלווה ומרצה בנושא בריאות, תזונה וספורט לאוכלוסיית מנותחי קיצור קיבה ולסובלים מבעיות משקל.
אני מאמן כושר מוסמך בעל הכשרות רבות בתחום הספורט והתזונה. תואר שני בניהול, והתחלתי את המסע ללימודי דוקטורט PhD.

מייסד המרכז לבריאות וחיטוב הגוף מבית OLfitness, המרכז הראשון בסוגו בארץ שמביא את הכלים, הידע והניסיון, שנחוץ לכל מי שבוחן את עניין הניתוח לקיצור קיבה, לאלה שעברו את הניתוח ומעוניינים להצליח בתהליך ולאלה המתמודדים עם בעיות ההשמנה.

ממציא השיטה The BariLifestyle® Concept והוצאתי ספר בנושא לאורח חיים בריא שמרכז את עיקריי הנושאים החשובים באמת כדי לאפשר לכל אחד מאיתנו לקחת שליטה על הבריאות בצורה קלה ובטוחה.

* גם אני מנותח לקיצור קיבה, עברתי את הניתוח בתחילת 2017

יש כל כך הרבה ביקוש בתחום הזה (וכל כך קצת היצע),
📍הידעתם שבארץ יש בממוצא כ-7000 ניתוחים לקיצור קיבה בשנה?
📍הידעתם שמעל 60% מהבוגרים בארץ סובלים מעודף משקל?
📍הידעתם ש 1 מתוך 3 ילדים סובל ממשקל עודף?

לאמן מי שעבר את הניתוח לקיצור קיבה או אדם שסובל מבעיות השמנה חריגות, (אחוז שומן מעל 21% אצל גבר ו- 30% אצל אישה), זה לא אימון רגיל, אבל תחושת השליחות וההצלחה היא ברמה אחרת לגמרי.

והלקוחות שלי יכולים אישית להעיד על כך!

3

זאת הסיבה שהשיטה הייחודית שלי The BariLifestyle concept עובדת, כי היא עוזרת להטמיע את השינוי בדרך שהכי מתאימה למטופל, ולהתקדם לעבר כל יעד שנקבע, בהדרגה, בחוכמה וביעילות.

שיטת BariLifestyle שפותחה מתוך צורך אישי, מאפשרת לבנות התנהגות ולעצב הרגלים חדשים שאיתם אפשר לנהל אורח חיים בריא ותקין לשנים רבות. תזונה מאוזנת ובריאה, שיפור מנגנון חילוף החומרים בגוף, שיפור היציבות, שיפור טווח התנועה ועוד.

שיטת BariLifestyle® (שאני פיתחתי), הינה גישה חדשנית ופורצת דרך המבוססת על עקרונות הלמידה, הבנה והמחויבות – הייחודיות בשיטה זה השילוב והמינון הנכון בין תאוריה לפרקטיקה, החיבור בין החלק המנטלי לחלק הפיזיולוגי, ופריצת חסמים רגשיים ובניית בטחון עצמי, כדי להגיע לשינוי עמוק, חכם, מדויק, הדרגתי ובטוח.

בשיטה הייחודית שפיתחתי, השינוי מגיע מתרגול רוטינות חדשות והשינוי בשיטה מגיע מתנועה!

בשיטה שלי עובדים על כלל המערכות בגוף וזאת על ידי יצירת גירויים פיזיולוגים שיוצרים גירוים מנטליים. השיטה עובדת על ידי בניית הרגלים בצעדים קטנים ומבוקרים ולכן השיטה מספקת תוצאות ויציבות לאורך זמן.

בשיטת BariLifestyle® אנו מתייחסים לקשת רחבה של התנהגויות הקשורות לניהול הבריאות לרבות, משקל, תזונה, פעילות גופנית, שינה, גורמים חברתיים וסביבתיים, התמודדות עם מצבי לחץ, מתח ומצב בריאותי לקוי.

באמצעות שיטת BariLifestyle® אנו עוזרים לשנות את התפיסה והמשמעות של אורח חיים בריא תוך שימוש בטכניקות וכלים לשינוי מחשבות והתנהגות. תהליך שהוא חוויה מדהימה הכוללים למידה ופרקטיקה, להשתחרר מאמונות מגבילות ולממש את עצמכם בחיים בריאים.

זו באמת הזדמנות מדהימה להעשיר את הידע שלכם דרך שיטת BariLifestyle® – שהיא מתנה לחיים.

כדי להביא לשינוי יש לשלב בין שני מרכיבי יסוד שהם הבסיס להצלחה: החלק המנטלי והחלק הפיזיולוגי. חשוב להבין שתהליך נכון הוא לא רק חיצוני, אלא בראש ובראשונה מתחיל מבפנים – הכול מחובר! מהניסיון האישי שלי ושל התהליך שעברתי, וכמובן מהניסיון המקצועי שלי כמאמן ומטפל, אני כבר יודע שבשביל לשנות התנהגות והרגלים, לא מספיק רק שינוי התנהגותי אלא גם מחשבתי. אם לא נדע איך להגיע לאיזון, לא נגיע רחוק!

ייעול התפקוד הפיזיולוגי ושיפור של כל אחת מהמערכות החיוניות בגופנו יחד עם היכולת המנטלית הוא הבסיס! יש להבין שהכול מחובר להכול, מערכות הגוף מחוברות יחדיו ולא ניתן להפריד ביניהן. המפתח להצלחה, זו עבודה ממוקדת על כל אחד מהמערכות, אחרת זה נועד לכישלון.

4

מה תלמדו בקורס?

אחרי שנים של פעילות והצלחות, הגיע הזמן לאפשר למאמנים ומטפלים אחרים לדעת כיצד יש לאמן וללוות נכון את קהילת מנותחי קיצור קיבה ולסובלים מבעיות משקל בצורה שונה, נכונה ובטוחה.

קורס האימון והטיפול בשיטת BariLifestyle® מציעה לכם דרך ייחודית ואיכותית להיכנס לתחום צומח ורווחי בעל פוטנציאל גדול מאוד.

אז אם את.ה מעוניינים לקחת את תחום האימון שלכם לרמה אחרת לגמרי, המקום שלכם איתנו!

 

קורס ייחודי בן 15 שעות לימוד, תאורטי ופרקטיקום, שבו תלמדו ותתנסו במגוון טכניקות אימון וטיפול.

מדובר בקורס מקצועי מתקדם ועדכני, המרכז המון ידע מבוסס מחקר וניסיון אישי, מקצועיות וגישות הכוללות טכניקות אימון וטיפול בתחום ההתנהלות היום יומית, התנועה, הספורט ותזונה.

בקורס אתם תרכשו ארגז הכלים מקיף שמרכז את כול מה שאתם צריכים לדעת אודות מנותחי קיצור הקיבה.
  • בקורס נלמד אודות סוגי הניתוחים ומה הם ההשפעות הפיזיולוגיות והמנטליות שחלים על המטופל.
  • בקורס נלמד על תזונה בשלבים השונים שלאחר הניתוח וכיצד זה משפיע על תוכנית האימונים.
  • בקורס נלמד איך לבנות תוכנית אימונים שמתאימה לשלבים השונים שלאחר הניתוח מבלי לגרום לנזק לגוף.
  • בקורס נתרגל הלכה למעשה שיטות אימון שמתאימות בפרקי זמן שונים מהניתוח.
  • בטיחות ונקודות אזהרה. דגש רב ניתן במהלך הקורס על רמת בטיחות גבוהה תוך מתן בטחון למטפל.

1. תזונה בריאטרית – כחלק מהניתוח ותהליך ההבראה, המנותחים צריכים להתרגל להרבה שינויים אחרי ניתוח. אחד החשובים שבהם הוא האופן שבו אוכלים ושותים. אחד השינויים המהותיים באופן שבו אוכלים אחרי ניתוח לקיצור קיבה הוא תשומת הלב למה שאוכלים, ולכמויות. בלי תשומת לב האכילה עלולה להוביל לאנמיה, היפוגליקמיה, כאבים שרירים, צרבת, הקאות, שלשולים, גזים ולחוסרים תזונתיים למשל בחלבונים, בוויטמין B1 .המטרה היא לחשוף את המאמן לאתגרים ולהקנות לו את ידע והבנה בכול הקשור לעניין התזונה לקהילת מנותחי הקיבה בנוסף לידע שצבר.

2. פסיכולוגיה – חלק מאוכלוסיית המנותחים מגיע לתהליך עם תדמית ירודה מאוד, באותה נשימה, יש מנותחים שלאחר הניתוח שהשילו מעל 50% ממשקל גופם פתאום נראים קטנים ומצומקים, מה שמאוד פוגע בתדמית שלהם. בנוסף מתברר שקיימת תופעה בקרב בני זוג בהם, אם רק אחד מהם עובר את התהליך, מתעוררות בעיות וחילוקי דעות בין בני הזוג על מערכת היחסים והחיים בכלל, בעולם כבר מצאו שם לתופעה: “גירושים בריאטריים”. מהמחקרים שנעשו בנושא מתברר כי מי שהיו נשואים ,נטו להתגרש יותר לאחר הניתוח, בהתאם למשקל שהורידו לאחר הניתוח. ככל שהירידה במשקל לאחר הניתוח אגרסיבית יותר, כך עלתה הסבירות לגירושים. באותה נשימה , מטופלים רווקים שעברו את הניתוח נטו למצוא זוגיות ולהתחתן לאחר הניתוח מהר יותר מאלו שלא עברו את הניתוח.המטרה היא לחשוף את המאמן בקשיים שאוכלוסיית מנותחי הקיבה מתמודדים איתם.

3. אנטומיה בריאטרית – המבנה האנטומי של מנתחי הקיבה משתנה ויש להבין את משמעות השינוי, קיים צורך לעמוד על המשמעות של אכילה בכמויות קטנות ויכולת הספיגה של הוויטמינים והמזון שונה ממתאמן רגיל. יש לשים דגש על ההשלכות על הגוף בטווח הקצר ובטווח הארוך וקיים צורך לבנות תוכניות אימונים ותזונה שמתאימים לאוכלוסייה הזו.המטרה היא להקנות את הידע וההבנה לסטודנט על המשמעויות והשוני שעובר מנותח תוך כדי תהליך ולאחריו.

4. פיזיולוגיה בריאטרית – ירידת המשקל דרסטית תוך זמן קצר ביותר גורמת לירידה בחוזק ומאסת השרירים, מתחוללים בגוף שינויים קיצוניים ותוך כדי תהליך הירידה מתעוררים בעיות שיכולים להפריע להתנהלות היום יומית של המנותח.

המטרה היא להקנות את הידע וההבנה לסטודנט על המשמעויות והשוני שעובר מנותח תוך כדי תהליך ההרזיה. שינויים הורמונליים, צריכת ויטמינים ועוד.

5. מחלות והתייחסות למנותח בחדר כושר – להוסיף בתוך הלימודים, רקע והבנה עמוקה של המחלות שמתאפיינות את אוכלוסיית מנותחי לקיצור קיבה וכן המחלות שיכולות לצוץ לאחר בניתוח.

6. פעילות ספורט ותוכניות אימון ייעודית לאוכלוסיית מקוצרי הקיבה – פרקטיקה. דגשים ובניית אימון לאוכלוסיית מקוצרי הקיבה בתקופות שונות שאחרי הניתוח: 3 חודשים אחרי הניתוח, 6 חודשים אחרי הניתוח, 9 חודשים אחרי הניתוח ושנה אחרי הניתוח.

המטרה היא להקנות את הידע וההבנה לסטודנט כיצד יש להתייחס לאוכלוסיית מקוצרי הקיבה ברמות השונות של הפעילות הספורטיבית. השיקולים לתכנון פעילות גופנית מומלצת לקהילת מנותחי הקיבה, חשיבותה ועקרונות מנחים. איך לאמן ולבנות תוכניות אימון בציר הזמן של עד שנתיים שלאחר הניתוח באופן כללי ובחדר כושר בפרט. להדגים ולהדגיש עד כמה פעילות ספורט לגווניה השונים היא חשובה וקריטית ביותר לאוכלוסיית מנותחי הקיבה. נושא הביטוח הבריאותי ושאלון בריאות.

במרכז לבריאות וחיטוב הגוף מבית OLfitness, אנו יודעים שמאמן ומטפל טוב צריך בית מקצועי ושיווקי שידע לספק ולעדכן במידע ותכנים חדשים כל הזמן.
ולכן – מי שירצה להמשיך להיות חלק ממשפחת OLfitness אנחנו נדאג שהוא יצליח ויתפתח מבחינה מקצועית וכלכלית.

אנו כאן יחד כדי להוביל שינוי!

רוצים לשמוע עוד?

השאירו פרטים ואנו נחזור אלייכם בהקדם האפשרי
או התקשרו 052-6369991

    Privacy Preferences
    When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.
    ×

    ברוכים הבאים לעופר ואתי לקסמן - האקדמיה לבריאות

    × דברו איתנו...